Uiteraard houden we op onze luchthaven de situatie rondom corona nauwlettend in de gaten. Om je zo goed mogelijk voor te bereiden op je vertrek vanaf of aankomst op Eindhoven Airport, brengen we je graag op de hoogte van welke maatregelen er gelden. Hier vind je alle beschikbare informatie en geldende maatregelen.
Heb je vragen over je vlucht, incheckprocedure of bagage voorschriften? Neem dan contact op met je luchtvaartmaatschappij. Hier vind je alle contactinformatie.
Check altijd op de website van je luchtvaartmaatschappij hoe laat voor vertrek je aanwezig moet zijn. Over het algemeen dien je er rekening mee te houden dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent op de luchthaven. Dit geeft je voldoende tijd om in te checken en door de security te gaan. Vaak scheelt het ook tijd om thuis alvast online in te checken en op de luchthaven je bagage bij een ‘Drop Off’ balie in te leveren.
Je kunt je bagage afgeven bij de incheckbalies en Drop & Go in de terminal van Eindhoven Airport. Deze gaan twee uur voor vertrek open.
Er is een drop-off balie beschikbaar op Eindhoven Airport voor Transavia, Wizz Air en Ryanair.
Heb je vragen over je vlucht, incheckprocedure of bagage voorschriften? Neem dan contact op met je luchtvaartmaatschappij. Hier vind je alle contactinformatie.
Verloren voorwerpen (geen bagage) kun je eenvoudig terugvinden op onze website via iLost. Zodra de voorwerpen op Eindhoven Airport worden gevonden, worden deze binnen 24 uur op iLost geplaatst.
In de terminal van Eindhoven Airport is een GWK kantoor waar je geld kunt wisselen of een online bestelling kunt ophalen.
Eindhoven Airport is 's nachts gesloten. Het is wel mogelijk om te overnachten in Tulip Inn Eindhoven Airport. Dit hotel bevindt zich op de eerste verdieping van de terminal. Klik hier voor meer informatie of om te reserveren.
Er zijn geen balies van bovengenoemde luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven, voor informatie dien je contact op te nemen met:
Eindhoven Airport biedt assistentie voor alle reizigers met een zichtbare en onzichtbare beperking, of met beperkte mobiliteit. Vraag de assistentie minimaal 48 uur voor vertrek of aankomst aan bij je luchtvaartmaatschappij of reisagent. Lees hier meer over onze assistentie.
Wanneer je jouw parkeerkaart verloren bent, kun je bij iedere betaalautomaat op Eindhoven Airport kiezen voor de optie ‘”kenteken invoeren”. Deze optie kan je vinden in het scherm.
Parkeren op de parkeerterreinen van Eindhoven Airport geschiedt op eigen risico. De parkeerterreinen zijn niet bewaakt, wel is er cameratoezicht. Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden voor gebruik parkeerterreinen.
Op alle parkeerterreinen staat een betaalautomaat waarbij je met een betaalpas (contactloos) kan betalen. Op de betaalautomaten in de P1 garage kan je zowel met contact geld, pin en creditkaart betalen. Ook kan je contactloos betalen bij de uitrit tot een maximum van €50.
Het wordt aangeraden om je parkeerplaats op één van onze parkeerplaatsen online te reserveren. Je kunt hiervoor 24/7 terecht op onze website. Hierdoor ben je verzekerd van een parkeerplaats en ben je voordeliger uit. Klik hier voor meer informatie of om te reserveren.
'Wil je je reservering annuleren? Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking te annuleren. Klik hiervoor op de link 'Beheer mijn boeking' onderaan in je boekingsbevestiging. Log in met je boekingsreferentie en e-mailadres. Klik op 'annuleer boeking' en vervolgens op 'OK'. Je reservering is nu geannuleerd. Er worden géén kosten in rekening gebracht. Je ontvangt een bevestiging van de annulering per e-mail.
Heb je een annuleringsoptie toegevoegd aan je boeking? Dan kun je tot het laatste moment op de aankomst datum van je boeking nog annuleren. Hiervoor kun je contact opnemen via parkeren@eindhovenairport.nl.
Wanneer je via je boeking annuleert, staat de restitutie binnen drie werkdagen terug op je rekening.
Maak je gebruik van je annuleringsoptie en annuleer je op de dag zelf, dan duurt het uiterlijk tien werkdagen voordat je je restitutie ontvangt.
Let op: wanneer je een boeking via Ryanair gemaakt hebt, zijn er andere voorwaarden van toepassing.
Via de website van Eindhoven Airport reserveer je vooraf voordelig online je parkeerplaats. Je reserveert online tegen een voordeliger tarief dan het ‘oprijdtarief’.
We hebben verschillende terreinen die je kunt boeken. Je kunt terecht op P1, P3, P4 of P5.
De meest recente “algemene voorwaarden voor parkeren” vind je hier. De algemene voorwoorden worden tevens voor akkoord aangeboden tijdens het reserveringsproces.
Via de website van Eindhoven Airport kun je via “Direct een parkeerplaats regelen” een reservering maken. Je kunt hiervoor 24/7 terecht op onze website.
Via bovenstaande link of de 'parkeren' pagina in het menu van onze website kun je direct doorlinken naar de reserveringsmodule. Kies hier de start- en einddatum van jouw gewenste parkeeractie.
Kies de parkeerlocatie. Je hebt keuze uit P1 Gold, P3 Silver, P4 Bronze+ of P5 Bronze.
Voer je gegevens in.
Voer de betaling uit. Wij accepteren de meest gangbare betalingsmethodes waaronder IDeal, Creditcards en Paypal.
Je ontvangt een boekingsbevestiging per e-mail. In je boekingsoverzicht vind je je toegangscode. Wij raden je aan om je kenteken in te voeren. Je rijdt dan makkelijk in en uit op basis van kentekenherkenning.
Het is helaas niet mogelijk om telefonisch je parkeerplaats te regelen. Alleen via onze website kun je een parkeerplaats reserveren. De reservering dien je zelf online te maken, omdat er ook een betaling voldaan moet worden.
Onze parkeergarages P1 en P4 hebben te maken met een maximale doorrijhoogte. Parkeergarage P4 heeft een maximale doorrijhoogte van 2.10 meter. De doorrijhoogte van P1 is 2.00 meter, voor de Kiss & Ride etage is dit 2.40 meter. Let bij P1 goed op de borden.
Voor de overige parkeerterreinen geldt geen maximale doorrijhoogte.
Na de betaling wordt het reserveringsproces afgerond. Je ontvangt dan per e-mail een bevestiging. Deze e-mail is de bevestiging met een uniek reserveringsnummer en een eigen toegangscode. Deze toegangscode kun je gebruiken wanneer je geen gebruik maakt van kentekenherkenning.
Het is noodzakelijk dat je je bevestiging meeneemt. Het is voldoende wanneer je je bevestiging op je telefoon hebt staan. Mocht dit niet lukken, zorg dan voor een geprinte versie.
Als je een reservering hebt voor een bepaald parkeerterrein is er op dat parkeerterrein altijd een parkeerplaats voor jou gereserveerd. Het terrein is dan wel vol voor oprijders. Je hebt er goed aan gedaan om tijdig te reserveren.
Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking de wijzigen of annuleren. Indien je gebruik hebt gemaakt van onze annuleringsoptie kan je ook nog annuleren OP de dag van de boeking.
Let op: wanneer je een boeking via Ryanair gemaakt hebt zijn andere voorwaarden van toepassing.
Je kunt zelf je reservering annuleren. Ga hiervoor naar shop.eindhovenairport.nl en log in op “mijn account”. Binnen deze omgeving kun je de reservering annuleren (behalve wanneer je via Ryanair hebt geboekt).
Indien je gebruik hebt gemaakt van de annuleringsoptie worden er €5,00 administratiekosten in mindering gebracht.
Er is geen speciaal gedeelte gereserveerd voor het Gereserveerd Parkeren. Je kunt je auto dus overal op het gekozen parkeerterrein neerzetten.
Eindhoven Airport N.V. (EANV) verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult in het boekingsformulier, jee persoonlijke accountpagina, gegevens over je click- en surfgedrag en transacties via de website van EANV. EANV heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door EANV nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice. EANV gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door EANV gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van EANV. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door EANV kan de klant gebruik maken van de opt-out optie in de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het email adres privacy@eindhovenairport.nl. EANV zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de Eindhoven Airport. EANV besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd. De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant een e-mail sturen naar privacy@eindhovenairport.nl. Op verzoek van de klant verstrekt EANV een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.
Het is mogelijk om langer te parkeren dan de periode waarvoor je hebt gereserveerd. Houd wel rekening met extra kosten voor de dagen die je langer parkeert. Deze kosten kun je bij alle betaalautomaten, door het invoeren van je kenteken in het scherm, betalen.
Het is geen probleem wanneer de parkeertijd wordt overschreden. Er zit een buffertijd op je reserveringsperiode van 2 uur vooraf en achteraf.
Indien je korter parkeert dan je gereserveerd hebt, heb je geen recht op restitutie. Indien er sprake is van een uitzonderlijke situatie bestaat de mogelijkheid om een aanvraag voor coulance in te dienen via parkeren@eindhovenairport.nl.
Je kenteken wordt geregistreerd om je aankomst en vertrek zo makkelijk mogelijk te maken. Daarnaast hebben wij het kentekenregistratiesysteem ingesteld om de veiligheid van de parkeerterreinen te verhogen.
Zodra je een van de parkeerterreinen op Eindhoven Airport oprijdt met je auto, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Dit kun je zien aan het parkeerkaartje, hierop staat namelijk je kenteken. Zodra je het parkeerterrein weer verlaat, wordt je kenteken weer uit het Parkeer Management Systeem verwijderd. Wanneer je een reservering maakt via onze website, wordt je kenteken ook in ons reserveringsysteem geregistreerd zodat je herkend kunt worden bij het inrijden en wij je reservering goed kunnen uitvoeren.
Je kentekengegevens worden verwijderd zodra deze niet meer nodig zijn voor de uitvoering en nazorg.
De kentekengegevens staan in ons Parkeer Management Systeem tot het moment van uitrijden. Wanneer er sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering. De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan Eindhoven Airport Parking, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.
Nee, je kentekengegevens worden niet gedeeld met de belastingdienst of gecontroleerd bij het RDW, tenzij Eindhoven Airport de gegevens moet verstrekken op basis van een wettelijke verplichting.
Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking te wijzigen. Klik op de link 'Beheer mijn boeking' onderaan in de boekingsbevestiging. Log in met je boekingsreferentie en e-mailadres. Je komt nu in de 'Beheer boeking' omgeving. Hier kan je de datum en het kenteken wijzigen. Er worden géén kosten in rekening gebracht.
Vink bij het maken van de online reservering, bij het onderdeel Gegevens, aan dat je een factuur wilt ontvangen. De factuur wordt dan meteen bij de reserveringsbevestiging gevoegd die je in je e-mail ontvangt. Ben je vergeten deze optie aan te vinken? Geen probleem! Via de link 'Klik hier om je factuur te downloaden' in je boekingsbevestiging kan je altijd later nog je factuur downloaden
Nee, het is niet mogelijk om een parkeerplaats voor mindervaliden te reserveren. Maar je kunt wel tegen een gereduceerd tarief parkeren. Klik hier voor meer informatie.
Nee, het is niet mogelijk om een parkeerplek met elektrische laadpaal te reserveren. Maar maak je geen zorgen! Er zijn vaak meer dan genoeg parkeerplekken met elektrische laadpalen beschikbaar. Let op: alleen in parkeergarage P1 Gold is elektrisch laden mogelijk.
Even geduld! Het kan tot 15 minuten duren voor je de reserveringsbevestiging binnenkrijgt. Is je reserveringsbevestiging binnen 15 minuten nog niet binnengekomen? Check dan eerst je spambox, het kan soms voorkomen dat de reserveringsbevestiging hier terechtkomt. Nog steeds niks? Neem dan contact op met onze klantenservice via parkeren@eindhovenairport.nl. Ons team helpt je graag verder.
Bij het betalen wordt de mogelijkheid aangeboden om een kwitantie te printen. Hiervoor dien je het kwitantieknopje in te drukken. Indien de betaalautomaat een storing vertoont tijdens de uitgifte van de kwitantie, dan kunnen wij deze alsnog aanleveren als je een verzoek stuurt met een betaalbewijs van de bank en/of de kortparkeerkaart naar parkeren@eindhovenairport.nl.
Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op je parkeerreservering, omdat het gaat om diensten betreffende de beschikbaarstelling van parkeeraccommodaties, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Onder bepaalde voorwaarden, kun je jouw boeking wel annuleren. Raadpleeg daarvoor de algemene parkeervoorwaarden.
De tarieven van Gereserveerd Parkeren zijn onder andere afhankelijk van de bezettingsgraad en de periode, waardoor de tarieven kunnen wisselen. Het actuele tarief wordt vermeld op de website nadat de Parkeerperiode is ingevoerd. Het tarief dat geldt op het moment van boeken is zodoende bepalend.
Vanaf Eindhoven station brengt Hermes je met airport shuttlebus 401 of lijnbus 400 naar de halte vlak voor de terminal. De busreis duurt ongeveer 20 minuten. Je stapt op Eindhoven Centraal aan de noordkant van het NS station in (dit is niet de centrumkant) en vlak naast de terminal op Eindhoven Airport stap je weer uit. Raadpleeg voor vertrek een reisplanner voor de meest actuele reistijden.
Om te voorkomen dat er iets misgaat in het treinverkeer of je om een andere reden niet op tijd op de luchthaven arriveert, adviseren we je om één trein eerder te pakken. Hier geldt nog steeds dat je minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig moet zijn.
De shuttlebussen staan aan de Noordzijde van station Eindhoven Centraal. De shuttlebus zet je op Eindhoven Airport af in de busterminal onder in P1. Deze ligt pal naast de terminal.
Vertragingen tijdens je reis van trein of bus kunnen erg vervelend zijn. Raadpleeg daarom voor vertrek een reisplanner voor de meest actuele reisinformatie. Ga op zoek naar alternatief vervoer of neem contact op met NS of Hermes. Eindhoven Airport is niet aansprakelijk voor de gevolgen van vertragingen in het OV.
Bij het boeken van een ticket dien je de voornaam te gebruiken die in het paspoort vermeld staat. Wanneer je met initialen of een afwijkende roepnaam boekt, dan worden daar bij sommige luchtvaartmaatschappijen administratiekosten voor in rekening gebracht. Ga voor meer informatie over de tarieven van deze naamswijziging naar de desbetreffende luchthavenmaatschappij.
Klik hier voor de contactgegevens van je luchtvaartmaatschappij.
Ja, dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transavia.
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks vanaf 08.00 tot 18.00 uur.
Vliegvelden zijn niet voor drones. Blijf ver weg van het luchtruim rondom vliegvelden. Een botsing is levensgevaarlijk. Meer informatie over vliegen met drones vind je hier.
Na 31/12/2020 wijzigen een aantal zaken in het reizen van en naar het Verenigd Koninkrijk als gevolg van de Brexit. Houd met name rekening met uitgebreidere grens- en paspoortcontroles bij aankomst in zowel Verenigd Koninkrijk als in Nederland.
Vind meer informatie op onze website en op Rijksoverheid.