nieuws

11-08-2022

Eindhoven Airport compenseert reizigers die vlucht misten door lange wachtrij

Deel

Eindhoven Airport komt met een regeling voor reizigers die in de periode tussen 23 mei 2022 en 11 augustus 2022 tijdig op de luchthaven aanwezig waren, maar hun vlucht misten als gevolg van een uitzonderlijke wachttijd voor de  securitycontrole. Reizigers die in de bovenstaande periode kosten hebben gemaakt vanwege het missen van hun vlucht door een lange wachtrij voor de securitycontrole, kunnen tot en met 30 september een compensatieverzoek indienen bij de luchthaven.   

Reizigers kunnen onder meer compensatie aanvragen voor kosten die gemaakt zijn voor het  omboeken van een vlucht of voor een vervangende vlucht, voor alternatief vervoer als ze op een andere manier naar een   

bestemming hebben moeten reizen of extra reiskosten die gemaakt zijn om opnieuw naar Eindhoven Airport of een andere luchthaven te reizen.   

Reizigers die een compensatieverzoek willen indienen bij Eindhoven Airport, kunnen een formulier downloaden via www.eindhovenairport.nl/nl/contact. Verzoeken die binnenkomen, zal Eindhoven Airport beoordelen op basis van de voorwaarden die opgesteld zijn. Reizigers die al een compensatieverzoek hebben ingediend bij Eindhoven Airport, hoeven dat niet opnieuw te doen.  Zij krijgen bericht van Eindhoven Airport over hun verzoek.