Meldingen en storingen; TD-er Roger lost het op

Dit is het tweede verhaal van de campagne '#Wij zijn Eindhoven Airport' Maandelijks publiceren we op deze pagina een verhaal met een van de medewerkers van de luchthaven en de week daarna volgt publicatie van een podcast gemaakt door Summa Luchtvaartdienstverlening.

 

Liften, roltrappen, bagagesystemen, securityapparatuur, parkeersystemen, luchtbehandeling, hang- en sluitwerk, sanitair en elektra; “eigenlijk repareren we alles behalve vliegtuigen”, zegt Roger Monsauret, medewerker Technische Dienst bij Eindhoven Airport. Hij is een van de zes TD-ers die alle meldingen en storingen en het onderhoud en beheer van gebouwen voor zijn rekening neemt. Elke TD-er heeft zijn eigen specialisme. Roger vindt vooral het oplossen van een storing aan het bagagesysteem interessant. “Daar zit veel techniek in; dat vind ik mooi en er zitten veel andere systemen aan gekoppeld. Daarnaast zit er druk op om het meteen op te lossen. Dat maakt het pittig maar ook uitdagend.” Roger weet als geen ander hoe belangrijk het is om bij de aanpak van storingen de juiste prioriteiten te stellen. “Storingen in bagage, parkeren en security hebben altijd voorrang. Want als de slagboom niet opent of als er een storing is in scan- of bagagesystemen loopt de boel vast.” Roger ‘duikt regelmatig in de data om de oorzaak van een mankement te achterhalen. “Ik wil weten waarom iets misgaat. Dat uitzoeken door data-analyse maakt mijn baan extra boeiend.” Roger is blij met het brede takenpakket in zijn functie. “Het is veel en gevarieerd en juist dat maakt het leuk.” Daarnaast is hij blij met zijn team en de omgeving. “Werken op een luchthaven is natuurlijk bijzonder. Weinig mensen hebben op hun werk uitzicht op de start/landingsbaan en zien de vliegtuigen van zo dichtbij. Werken hier is leuk want er gebeurt altijd wel iets hier.” De ervaren TD-er werkt negen jaar op Eindhoven Airport en is dan ook een bekend gezicht op de luchthaven. Hij komt overal op de luchthaven en ontmoet veel mensen. “Ik heb contacten met veel leveranciers en met bijvoorbeeld afhandelaar Viggo maar ik ken ook de schoonmakers en vaste bezoekers.” Mijn drijfveer? “Mensen helpen. Dat doe ik het allerliefste.”  

 

Luister hier de podcast ‘Ready for Take-Off’ van Summa Luchtvaartdienstverlening via Spotify.   #wijzijneindhovenairport