Grace en haar team leiden parkeren in goede banen

Een duizendpoot; zo kun je Grace Boeren, coördinator parkeerbeheer bij Interparking op Eindhoven Airport, gerust noemen. Grace maakt de werkschema’s, coacht en ondersteunt haar collega’s, checkt de kwaliteit van de parkeerterreinen en garages en bespreekt mogelijke optimalisaties en pijnpunten met de parkeerexperts van Eindhoven Airport. Ze heeft voor het oplossen van kleinere parkeerproblemen regelmatig contact met de Technische Dienst. Ook is ze contactpersoon voor het Interparking-management.

Grace werkt sinds juli 2021 bij parkeerbeheer op de luchthaven. Ze is als coördinator parkeerbeheer met in totaal elf collega’s verantwoordelijk voor het totale parkeerbeheer. Het is een veelzijdige baan waaruit ze veel voldoening haalt. “We hebben een heel leuk team, mijn werk is gevarieerd en elke dag is een verrassing omdat je nooit weet wat je weer gaat meemaken.” Ze coacht ‘haar club’, voert overleggen, zorgt dat ze op de hoogte is van wat er op de luchthaven gebeurt zodat ze daarop kan anticiperen. En als het verkeer op de luchthaven vastloopt, trekt ze ook een jasje aan en gaat mee het verkeer regelen.

Grace kent haar pappenheimers. Ze startte als medewerkster klantcontact. In die functie had ze heel veel contact met parkeerders. Ze bemande de parkeerbalie, beantwoordde telefoontjes en mailtjes van parkeerders en was dus vooral vraagbaak. De meest gestelde vragen gaan over de beschikbaarheid van parkeerplaatsen en prijzen. Grace probeert mensen met vragen of zorgen gerust te stellen. “Je moet in mijn functie vooral rustig blijven want regelmatig zijn klanten gestrest. Dat gebeurt volgens haar bijvoorbeeld omdat ze de weg niet kennen of omdat ze onvoorbereid op weg zijn gegaan en dan moeilijk een parkeerplaats vinden.

Dat er extra parkeerplaatsen door de uitbreiding van P3 bijkomen is volgens Grace hard nodig. Want zeker in de zomer is daaraan behoefte.

“Mensen hebben wel eens een kort lontje maar sommige mensen hebben helemaal geen lontje meer.” Dat gebeurt volgens haar vooral als ze niet snel een parkeerplaats vinden omdat ze niet vooraf hebben gereserveerd of als ze bij moeten betalen omdat ze langer op de Kiss& Ride parkeren dan een kwartier. Maar ze krijgt ook regelmatig een bedankje als ze mensen snel wegwijs maakt.

Grace is in haar element als ze kan helpen. “We hebben hier al menig automobilist geholpen die moeite had met het nemen van de hellingbaan.” Het tekent haar: “We proberen altijd om mee te denken over een oplossing.”